Over Sjoerd

Sjoerd Duijnisveld 16 maart 1987 - 24 maart 2005

Op 16 maart 1987 is onze lieve Sjoerd geboren. Een prachtventje met lang blond haar en met van kleins af aan een ondeugende blik. Al vanaf zijn 3e jaar wilde Sjoerd vissen in de sloot voor ons huis. Hij was met al zijn buitenavonturen de 'Pietje Bel' van de buurt. Later werd ook het vissen 's nachts een grote hobby om samen met vrienden te doen, hierbij werd veel gelachen.

Nadat Sjoerd het VMBO-diploma had gehaald ging hij verder met de opleiding voor kok. Vanaf het eerste moment van werken vond iedereen hem een aardige, vrolijke, hardwerkende en fijne collega. Sjoerd stond voor vrienden en collega's altijd klaar. Het was duidelijk dat dit beroep hem goed lag en hij hier veel plezier in had.

Tijdens zijn stage kon Sjoerd na het werk meerijden met collega's. Dat wat niemand mee wil maken gebeurde: de auto vloog uit de bocht tegen een boom, Sjoerd kwam hierbij om het leven.

Het gemis is intens, wat ons verder helpt zijn de mooie, lieve en goede herinneringen die wij van Sjoerd hebben en die nooit verloren gaan. Zo geliefd als Sjoerd bij iedereen was en is blijft heel bijzonder. Sjoerd wist bewust en/of onbewust waar het in het leven om gaat: vriendschap en alles wat hiermee samenhangt.
We hadden hem zoveel meer gegund en hadden dat ook zo graag mee willen maken. Voor ons blijft Sjoerd onze lieve knappe zoon en broer met al zijn talenten en die op zijn manier altijd aanwezig zal zijn.

Er is in 2005 een gastenboek voor Sjoerd gemaakt. Hierin staan veel mooie en herkenbare reacties o.a.

"Sjoerd je was een barre man, met je 70 kilo aan visspullen op een halleluja fiets. Je was de glimlach van 't Westland!"

"Als jij de winkel in kwam om iets aan je vader te vragen leek het alsof de zon en de lol binnen kwam. Nu rest alleen de vraag waarom jij, waarom nu?"

"Jij had het in je om binnen een uur van een vreemde een maat te maken."

Om Sjoerd te gedenken en dat waar hij voor stond door te geven is de Stichting Sjoerd Duijnisveld opgericht. Een cadeau voor zijn 23e geboortedag: voor hem een zinvol monument, voor anderen het geschenk dat Sjoerd zelf niet meer fysiek kan ontvangen.

Om met de groet van Sjoerd te eindigen:

"Láter"

Golden Earring 'Going to the Run'