Nieuws

De nieuwsbrief is verstuurd met daarin foto's en informatie over Akyikat en haar familie die heel blij is met koe Bertha. Lees er meer over op de pagina Project.

__________________________________________________________________________________________

De rally Ride for a Cow Hamburg Moermansk is succesvol afgesloten!

Barry heeft met zijn motorrit door 10 landen 510,- euro ingezameld voor een koe! Deze wordt aangekocht voor een arm gezin met een gehandicapt kind in Kirgizië. Het bezit van een koe maakt een enorm verschil in hun leefsituatie. De melk wordt verkocht, waardoor medicijnen kunnen worden betaald, ook kan het kind thuis verzorgd worden.
Een koe kost 750,- euro; de stichting legt 240,- euro bij om de aankoop mogelijk te maken.

Wil je graag horen hoe het verder gaat, stuur dan een berichtje of mail naar info@stichtingsjoerd.nl je ontvangt dan de nieuwsbrief. Foto's van het gezin en de koe volgen nog!

Alle donateurs hartelijk bedankt voor jullie bijdrage!

En de koe heet.... Bertha!

Volg Barry tijdens zijn motorrit Ride for a Cow en doneer mee aan een tweede koe!
Zie ook de nieuwsbrief 24-6-2017 (of vraag hem aan).

De nieuwsbrief mei 2017 is verstuurd! Meld je aan als je hem ook wil ontvangen!
Er is een nieuw project: 'Geef een koe.' Daarover kun je alles lezen bij Project!

Hartelijk bedankt voor alle donaties afgelopen jaar en alle goeds toegewenst voor 2017!

Volgend jaar volgt er een nieuw project dat steun geeft aan kansarme kinderen en jongeren. Wil je daar als eerste meer over horen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief! #Welkom

Wil je een 'kijkje in de keuken' van Stichting Sjoerd?

Lees dan het jaarverslag 2015 en het beleidsplan voor 2016-2018 hier.

Nieuwsbrief december 2015

Succesvol 2015! Wat gebeurde er allemaal dit jaar?!

In de media

In Plus Magazine (november 2015) aandacht voor Stichting Sjoerd!

Verslag van Stephanie jubileumprijsuitreiking aan Project ToGether op 18 april jl. in Utrecht Kanaleneiland

De prijs is heel enthousiast in ontvangst genomen en wij hebben hem met plezier aan dit mooie project uitgereikt.
Barry en ik zijn hartelijk ontvangen.  Het was een hele leuke en feestelijke bijeenkomst. Alle ouders hadden heerlijke hapjes gemaakt. Deze werden uitgedeeld door de kinderen, die ook het hele programma presenteerden! Ze vertelden over het project en de samenwerking en vriendschap die daarbij ontstond. Dit is ook terug te horen in de liedjes die zij hebben opgenomen. Tot slot kregen alle kinderen een leuk cadeautje.
Alle donateurs van Stichting Sjoerd bedankt voor jullie bijdragen die deze prijsuitreiking mogelijk hebben gemaakt!

Blije kinderen op een blije dag!      Barry en Stephanie               Van links naar rechts Stephanie, Marjo, Claartje en Marlies.

Mooi! Op 24 maart is de winnaar jubileumprijs, Project ToGether, vermeld in de krant Groot Groningen.

Ben je ook enthousiast geworden voor het doel van de stichting en wil je ook graag kansarme kinderen en jongeren meer mogelijkheden geven? Word dan donateur, elke gift is welkom! Alle informatie vind je HIER.

24 maart 2015

Lieve Sjoerd,

Vandaag herdenken wij jouw leven dat tien jaar geleden zo plotseling werd afgebroken. Tien jaar waarin werd gerouwd en gevierd, gehuild en gelachen. Tien jaar waarbij altijd liefde en verbondenheid voelbaar was. Hoe zou het verder met je zijn gegaan? Wij kunnen ons veel voorstellen door wie jij was en hoe je zusjes en vrienden/vriendinnen zijn verder gegaan. Je zal trots op hen allen zijn. Het ingrijpende verlies heeft hen sterker gemaakt en bewuster van belangrijke keuzes. Liefde is onverwoestbaar en neemt altijd zijn plaats en ruimte in. Wij missen je en houden van je. Wij vervolgen onze weg zoals jij jouw weg vervolgt in de verwachting dat wij elkaar weer ontmoeten, later.  Xx

Pap en mam/Peter en Vera

Golden Earring - Going to the Run

16 maart 2015

Vandaag is de geboortedag van Sjoerd. Hij zou 28 jaar worden. Ter herdenking aan hem en hoe hij in het leven stond: veel plezier met vele vriendschappen, is vijf jaar geleden Stichting Sjoerd opgericht. Een stichting bedoeld om kansarme kinderen en jongeren, waar ook ter wereld, meer kansen, mogelijkheden én plezier  te geven.

Vandaag maken wij bekend wie de prijsvraag voor het vijfjarig jubileum gewonnen heeft. We zijn heel blij te kunnen vertellen dat project ‘ToGether’ de prijs van €500,- euro gewonnen heeft. Het is een samenwerkingsproject waarbij kinderen uit migranten- en vluchtelingengezinnen uit Utrecht schoolkinderen van ‘De Vrije Ruimte’ uit Den Haag ontmoeten. Naast verschillende activiteiten maken zij een CD met liedjes over onder andere liefde, vrede, respect en eerlijkheid. Meer informatie over het project op de website.

Project Together sluit met haar activiteiten aan bij de doelstelling van Stichting Sjoerd. Het is mooi welke positieve effecten dit heeft, zowel in het contact met kansarme kinderen onderling, maar ook het grote belang daarbij voor nu en later in de samenleving: begrip voor elkaar en leren over ‘Samenwerking en Geluk.’
Marlies, Marjo, Claartje en alle vrijwilligers, van harte gefeliciteerd met jullie prijs en heel veel succes toegewenst met het vervolg van het project ‘Together’!

Natuurlijk denken wij ook aan de straatkinderen in Kathmandu, daarover later meer.

Tot slot: lieve Sjoerd, we missen je, de stichting zou je vast prachtig vinden! Xx

Februari 2015

Bekendmaking prijsvraag in krant Groot Groningen! Op 16 maart wordt de prijswinnaar bekend gemaakt!

Januari 2015

Op dinsdag 3 februari verschijnt er een artikel over het vijfjarig jubileum van de stichting in de krant Groot Groningen! De aanmelding voor de prijsvraag is daarom met één week verlengd tot 9 februari!
Werk jij aan dat mooie plan of activiteit voor kansarme kinderen in Nederland? Meld je dan aan en maak kans op 500,- euro! Lees HIER alle informatie en voorwaarden om mee te doen.

December 2014

Bekijk de leuke filmpjes bij Project en natuurlijk aandacht voor de prijsvraag hieronder!
Weet je iemand die werkt aan een mooie activiteit voor kansarme kinderen en jongeren in Nederland, maak hem dan attent op de prijsvraag hieronder!

Oktober 2014

Prijsvraag!

Op 16 maart 2015 bestaat Stichting Sjoerd vijf jaar. Dat willen wij natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. Naast het helpen van de straatkinderen in Kathmandu waar Lies Vink kindertehuizen voor heeft opgezet, willen wij ook graag iets voor kansarme kinderen en jongeren in Nederland doen. Heb je een goed plan of een leuke activiteit maar niet voldoende middelen om dit uit te voeren? Lees dan HIER alle informatie en voorwaarden om mee te doen. Wij horen het graag!

Lees bij Project het mooie verslag van Dieuwke over de bibliotheek. De kinderen zijn super enthousiast en blij met de boeken en lezen graag!

September 2014

Dieuwke van der Hoeven, vrijwilligster in het kindertehuis in Kathmandu heeft een verslag geschreven over Powen en de bibliotheek. Lees de samenvatting over Powen op de pagina Project! Informatie over de bieb volgt.

Wil je ook graag kansarme kinderen en jongeren helpen? Word dan donateur van Stichting Sjoerd, dat kan al vanaf 2,50 per maand!
Door alle giften en donaties wordt Powen gesponsord voor scholing en levensonderhoud. Er zijn meer kinderen die dat nodig hebben, dus jouw bijdrage is heel welkom en komt voor 100% ten goede aan de kinderen!